Translate

Nasi Kerabu Thailand Cyberjaya [Chaba Restaurant]

ok. aku bakal pindah lokasi kerja. dari glomac cyberjaya ke galleria cyberjaya...

maka...

semalam aku nak try usha apa kedai thailand kat bawah jual pagi2. slalu tengok ada meja terbentang dan bekas makanan tertutup dipamerkan.. namanya Chaba Restaurant

maka aku pon pergi dengan penuh semangatnya.

nampaknya pada waktu pagi hidangan yg dijual adalah

1. nasi kuning
2. meehhun goreng
3. nasi kerabu
4. nasi goreng
5. sedikit kuih muih
6. sedikit lauk (aka ayam goreng)

ok. aku sebenarnya nak  tengok makanan thailand. apa agaknya makanan pagi mereka. dalam semua menu diatas

aku nak try Nasi kerabu!!

aku nak tau Nasi Kerabu di Thailand sama tak dengan Malaysia?

aku anggap lah kedai bawah ini jual authentic/semi-authentic of Nasi kerabu Thai!

so im so impressed...

a. nasi kerabu dia warna putih
b. nasi dia bubuh sedikit, pada mulanya aku ingatkan aku tidak akan kenyang, tapi sememangnya gabungan sayur, inti ikan, telur itu benar-benar memenuhi ruang perut ku.
c. inti ikan/ serunding ikan dia memang terbaik yang pernah aku rasa (bagi aku lah)
d. ada beberapa sos/sambal yang dia letak. juga rasa sedap amat. aku agak-agak dia letak sos ikan? dan sambal special?
e. ada MANGGA! memang mixture of pelbagai rasa dalam satu hidangan
f. harga RM4



secara keseluruhannya, ia merupakan satu nikmat yang saya tidak akan lupakan. huhuhu

selamat mencuba.


Chaba Restaurant
No.1, Jalan GC3 Glomac, Cyberjaya 12
Cyberjaya

Harga : Berpatutan
Kebersihan : Memuaskan
Rasa : Hidangan yang lain pernah saya cuba, rasa dia agak biasa, menu berbeza, tapi nasi kerabu ini saya puji, air soya panas pon sedap :D







Comments

Popular Posts