Translate

FIQ Gastronomy [Recommended]

Salam peeps,

Kedai ni dah lama dah saya pergi. celebrate bestfriend nyer birthday.

basically bukan semua menu dalam kedai ni semua luar biasa, ada juga common menu, tapi portion yang dia bagi agak moderate ok lah, and rasa ada standard  ada yang outstanding dan bukan too plain? hehehe..

CAESAR SALAD  RM17
Lettuce, house-made croutons, beef bacon bits, shaved parmesan cheese, poached eggs.

saya rasa meal ni memang nicely done. cheese memang dia tak kedekut, so far a bit masin due to the cheese. kitaorang share dua orang. haha cuma price makanan kat sini memang hehe mahal.

SOUS-VIDE DUCK BREAST RM39 (RECOMMENDED!!!)
Asparagus, carrots, roasted sweet potatoes, crispy skin duck breast, hoisin duck jus reduction, Maldon sea salt.

sampai sekarang saya masih ingat rasa jus duck dia yang pekat dan sangat sedap dimakan bersama itu itik dan dia punya mashed sweet potatoes. CUMA duck dia liat. hahaha dia kata masak selama 5 jam ? if im not mistaken. tapi mungkin tak cukup lama tuk lembut kan itik itu. saya memang nak cuma2 menu2 pelik. sangat satisfied dengan menu ini even mahal :P


B.M.C.S RM25
Streaky beef bacon, mix mushrooms, cream& milk, spaghetti.

meal ni best friend saya order. dia kata rasa macam carbonara spaghetti yang biasa makan kat luar.. haha dia tengah mengidam.

saya memang akan datang balik kedai ni. tuk mencuba lagi menu2 dia. tengok sekarang dah makin banyak menu baru. kena tunggu duit banyak skit :P

location: 
No 34 Jalan SS19/1D Subang Jaya
Kuala Lumpur, Malaysia

tel:
03-5613 0473

website:

facebook:

opening hour:
     Mon-Thu:
11:30 am-11:00 pm
Fri:
3:00 pm-11:00 pm
Sat-Sun:
10:30 am-11:00 pm

food rating : 4/5
place rating :4/5
price rating : 3.0/5






Comments

Popular Posts